Kırıkkale
Üniversitesi Eğitim Dergisi’nde Amerikan Psikoloji Derneği
tarafından oluşturulan APA 7 stilinin kullanımı tercih
edilmektedir.
APA 7 ile getirilen
yenilikler özetle şu şekildedir:
1. Yayınevinin
adresine artık yer verilmemektedir.
2. Metin
içi atıfta daha önce üç yazar ismine yer verilirken Apa 7'de yalnızca ilk yazar
ismine yer verilmektedir.
3. Daha
önce kaynakçada bir araştırmanın en fazla 7 yazarının isimine yer verilirken,
Apa 7 ile 20 isme kadar yer verilebilmektedir.
4. Apa
6'da doi numarası yalnızca DOI: 10.29129/inujgse.393951 şeklinde
verilirken Apa 7 ile artık bağlantı şeklinde verilmektedir.
5. İnternet
adreslerinden yapılan alıntılarda ".... adresinden erişilmiştir."
ifadesi kaldırılmıştır. Yerine kaynak ismi eklenmiştir. Ayrıca alıntılanan
başlık italik olarak yer verilmesi istenilmiştir.
6. E-Book'lardan
elde edilen kaynakların görüntüleme platformları (Örn. Kindle) artık kaynakçada
belirtilmeyecek onun yerine kaynağın yayınevine yer verilecektir.
7. Yazarlar
ve editörler dışındaki yazarları dahil etmek için açık yönergeler verilmiştir.
Örneğin, bir podcast bölümünden bahsederken, bölümün sunucusu dahil
edilmelidir; bir TV dizisi bölümü için, o bölümün yazarı ve yönetmeni
belirtilir.
8. Toplulukları
ifade etmek için etiketleyici ifadeler yerine açıklayıcı ifadelere yer
verilmelidir. Örneğin Fakir demek yerine, "yoksulluk içinde yaşayan
insanlar" gibi.
9. Kapsayıcı
ve ön yargısız bir dil kullanımına özen gösterilmelidir.
10. Geniş
kategoriler yerine, daha alakalı ve spesifik olan tam yaş aralıklarını
kullanmalısınız. Örneğin 65 yaş ve üzeri demek yerine "65 ile 75 yaş
arası" gibi.
11. Metin
içindeki örneklendirmelerde italik yerine kelimeler/cümleler
çift tırnak ("...") içerisine alınmalıdır.
Kaynak:
Streefkerk, R. (2020, February). APA
Manual 7th edition: The most notable changes. Scribbr. https://www.scribbr.com/apa-style/apa-seventh-edition-changes/
APA Stiline Göre
Referans Göstermenin Temel İlkesi
APA stilinde genellikle aşağıdaki
format temel alınmaktadır:
Yazar. (Yıl). Başlık. Yayın
Bilgileri.
APA Formatında Nasıl
Atıf Yapılır?
APA formatında farklı yayın
türlerine ait şablon ve örnekler aşağıda yer almaktadır.
Dergimize gönderilecek yazıların
Dergi Şablonu'na göre hazırlanması gerekmektedir.
Basılı Kitap
Yazarın Soyadı, İsminin Baş
Harfi. (Yayın Yılı). Kitap İsmi. Şehir: Yayınlayan Kuruluş.
Creswell, J. W. (1994). Research
design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage
Publications.
Karasar, N. (2017). Bilimsel
araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (32. bs.). Nobel Yayınları
Editörlü Kitap
Yazarın Soyadı, İsminin Baş
Harfi., & Yazarın Soyadı, İsminin Baş Harfi. (Eds.) (Yayın Yılı). Kitap
İsmi. Şehir: Yayınlayan Kuruluş.
Duncan, G. J., & Brooks-Gunn,
J. (Eds.). (1997). Consequences of growing up poor.Russell Sage Foundation.
Basılı Dergi Makalesi
Yazarın Soyadı, İsminin Baş
Harfi. (Yayın Yılı). Makale ismi. Derginin Adı, Cilt(Sayı),
Sayfa(lar). d
Nevin, A. (1990). The changing of
teacher education special education. Teacher Education and Special Education:
The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional
Children, 13(3-4), 147-148.
Çevrimiçi Dergi
Makalesi
Yazarın Soyadı, İsminin Baş
Harfi. (Yayın Yılı). Makale ismi. Derginin Adı, Cilt(Sayı),
ss. Sayfalar. Doi URL şeklinde verilmeli.
Öner, G. & Öztürk, M. (2019).
Okul dışı öğrenme ve öğretim mekânları olarak bilim merkezleri: Sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının deneyimi. Eskişehir Osmangazi
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), ss.1109-1135. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951
Karadeniz, C. & Okvuran, A.
(2014). Müzede bir gece: Ankara Üniversitesi öğrencileri ile Çorum Arkeoloji
Müzesi’nde müze eğitimi. İlköğretim Online, 13(3),
s.865‐879.
Üztemur, S., Dinç, E., &
Acun, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının
7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: Bir eylem
araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1),
ss.135-168. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951
Öner, G. & Çengelci- Köse, T.
(2019). Müze ve tarihi mekânlarda değer ve beceri kazandırmaya
yönelik Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish
History Education Journal, 8(1), ss.
98-128. https://doi.org/10.29129/inujgse.393951
Yazım Bilgileri
Tablosu:
Kâğıt Boyutu |
A4 Dikey |
Üst Kenar Boşluk |
1 cm |
Alt Kenar Boşluk |
2,5 cm |
Sol Kenar Boşluk |
2,5 cm |
Sağ Kenar Boşluk |
2 cm |
Yazı Tipi |
Palatino Linotype |
Yazı Boyutu (Normal metin) |
10 |
Yazı Boyutu (Dipnot metni) |
8 |
Tablo-grafik |
10 |
Satır ve Paragraf Aralığı |
Paragraftan önce 0
nk, sonra 12 nk Tablo ve
grafiklerden önce ve sonra 0 nk. Ana başlıklardan önce
ve sonra 12 nk aralık bırakılmalıdır. Satır aralığı Tek. Kaynakça'da ise asılı
ve girinti 0,63 cm, Hizalama: Her iki yana yasla, aralık önce ve sonra 6 nk,
Satır aralığı Tek. |
Çeviri Makaleler:
Bu bölüm Eğitim alanında Türkçe
dışında herhangi bir dilde yayınlanmış önemli görülen makalelerin Türkçe
çevirilerini değerlendirmek ve Türk okuyucularla paylaşmak amacı güder.
Çeviri Makale Başvurusunda
Şu Hususlara Dikkat Edilmesi Gerekir:
1. Eserin
telif haklarını elinde bulunduran kişi veya kurumdan çeviri ve yeniden yayın
iznini almak.
2. Makalenin
tamamını Türkçeye çevirmek.
3. Çeviride
ana metine hiçbir ekleme yapmamak, gerekli görülen açıklama ve
değerlendirmeleri (Ç.N.) şeklinde dipnot bölümünde yapmak.
4. Başvuru
yapılırken eserin Türkçe çevirisiyle birlikte orijinal metni ve izin yazısını
da göndermek.